FemkeStegeman.reismee.nl

Loki vortex Part 2 en cusco

Hola amigos!

De laatste keer schreef ik dat ik toch echt weg moest die vrijdag, zoals jullie misschien al wel weten is dat niet gelukt hahaha. Het koste me zoveel moeite om de plek te verlaten dat ik heb besloten om langer te blijven en dan vanuit mancora direct naar Cusco te gaan. Dit was voor mij een hele goede keuze! Ik heb in het totaal 8,5 week in Loki Mancora doorgebracht en me geen moment verveeld! We zijn nog met een grote groep van het personeel naar een prachtig afgelegen strand geweest en ik heb echt het gevoel dat ik daar vrienden voor het leven heb gemaakt!

Op dinsdag 14 juni is het dan echt zo ver, ik check uit en koop een busticket naar Lima. Half 7 vertrekt mijn luxe bus naar Lima. 20 uur en veel tranen later kom ik aan in Lima. Hier kan ik in het hostel direct een ticket kopen om naar Cusco te gaan de volgende dag.

Ik besluit 's avonds om nog even wat te gaan drinken in de bar van het hostel en hier ontmoet ik een ander Nederlands meisje met wie ik de volgende dag ga winkelen. Half 6 's avonds stap ik in de bus naar Cusco. Deze bus is nog luxer dan de vorige! Beide keren kreeg ik ontbijt en avondeten en waren de stoelen zeer comfortabel maar deze keer had ik ook mijn eigen beeldschermpje met films, spelletjes en muziek! 23 uur later kom ik verreisd en snipverkouden in Cusco aan. Nadat ik heb ingecheckt en mijn spullen uit heb gepakt ga ik op zoek naar een restaurantje (gaan we naar een restaurantje?) en daarna ga ik op bed. De volgende dag loop ik naar Plaza de Armas, heerlijk bekend allemaal! Ik loop wat rond en drink wat bij cafe Norton. Dit café heeft een balkon met een prachtig uitzicht over het plein en je zit er heerlijk in de zon! Omdat het bijna Inti Raymi is (het zonnefestival van de Inca's) zijn er optochten van praalwagens en in klederdracht geklede mannen en vrouwen die inheemse dansen uitvoeren.

De rest van de dagen breng ik op ongeveer dezelfde manier door. Zondag ga ik op zoek naar een winkeltje waar ze handgemaakte leren laarsjes verkopen, helaas was ik even vergeten dat het zondag was en was het winkeltje gesloten. De volgende dag heb ik meer geluk en ik zoek een paar donkerbruine geschuurd lederen laarsjes uit. Ze hebben ze niet in mijn maar op het moment maar ik kan ze de volgende dag 's avonds ophalen. Na die afspraak ga ik naar de lavanderia om mijn kleren op te halen. Eenmaal daar aangekomen moet ik erg lang wachten en uiteindelijk vragen ze om het adres van mijn hostel zodat ze mijn kleren later kunnen brengen. Ik ga er van uit dat mijn kleren nog niet droog of schoon zijn enga terug naar het hostel. De volgende dag staat een jongen van de wasserette bij de receptie, ze zijn mijn k!eren kwijtgeraakt. Ik weet even niet wat ik hoor. Hoe raak je in godsnaam een hele tas met kleren kwijt! De jongen voelt zich erg opgelaten en zegt dat ze de schade zullen vergoeden. Aangezien ik weinig andere keus heb ga ik hiermee akkoord. Eenmaal terug in mijn kamer wordt het me even te veel. Tranen van boosheid en machteloosheid stromen aan 1 stuk door over mijn wangen. Nadat ik mezelf weer bij elkaar geraapt heb besluit ik de stad in te gaan. Ik moet immers mijn zoekgeraakte kleding vervangen. Ik slaag redelijk, aan het einde van de dag heb ik een nieuwe spijkerbroek, 1 nieuw shirtje, een nieuwe bh en wat nieuw ondergoed. Ongeveer de helft van wat ik kwijt ben. Ik haal mijn prachtige nieuwe laarsjes op (ze zijn zo mooi!!!!!) en ga terug naar mijn hostel. De jongen van de wasserette heeft 300 Sol achter gelaten voor mij en heeft beloofd de volgende dag terug te komen om te kijken of ik nog meer nodig heb. Die dag is vandaag, dus terwijl ik op hem zit te wachten werk ik rustig even mijn blog bij haha. Ik zal zo ook nog even wat foto's uploaden! De rest van de week ga ik me voorbereiden op de Inca trail! Spannend!

Voor nu hasta luego!

Reacties

Reacties

hanny

jemig Fem, dat is erg zeg. Echt al je kleren? Ze vonden ze vast heel mooi. Geniet van je verhaal dat je je nog langer opgehouden hebt in Laco Mancori. Wens je verder veel plezier en ben benieuwd naar je vervolgverhalen. Nu ga ik je foto's bekijken. dikke knuf, hanny.

Papa Herman

Weer een prachtig verhaal met leuke, erg leuke, minder leuke en klote(sorry) momenten.
Maar je gaat als een speer en je geniet. Ik ben trots op je!????

10@

Hoi Fem, zo heb je veel plezier en zo zit je met geklier. Het leven gaat helaas niet altijd over rozen. Snel vergeten en gewoon weer lekker genieten van al het moois wat je tegenkomt.

Marianne

Hoi. Femke,
Ik hoor en zie dat je het naar je zin hebt, ondanks een tegenslag.Niet iedereen is eerlijk, de meeste mensen wel. Hoorde dat je de Incatrail hebt volbracht. Die kun je weer van je lijstje schrappen. Goed gedaan.
Groetjes en een fijne tijd toegewenst!

Marianne Braam

Bert en To

Hoi Femke,

Wat heb je veel beleefd !
Prachtige verhalen en ook tegenslagen die je prima weet op te vangen. !!
Veel reisplezier nog !
groeten Bert en To

Jan Henk en Ria

Hallo Femke,
Wat lijkt me dat een hele belevenis, die Incatrail. Knap dat je het volgehouden hebt allemaal! En mooi dat je zo'n lieve zus hebt die je opving toen je camera gestolen was. Nog veel plezier, ook samen met je ouders straks!
Hartelijke groeten, Jan Henk en Ria

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!