FemkeStegeman.reismee.nl

Córdoba, Salta en Iguazu

Hola amigos!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb, sorry daarvoor. Ik zal vandaag in iedere geval Argentinië even afmaken!

Het laatste dat ik geschreven heb, is dat we in de bus naar Córdoba zitten. We zijn twee nachten in Córdoba gebleven. Het is een studentenstad met helaas weinig historische gebouwen. We hebben vooral gewinkeld en op terrasjes gezeten. Ook best lekker hoor! Oh ja, ik heb hier ook mijn neuspiercing laten zetten. Papa en mama wilden/durfden niet mee naar binnen hahahaha. Ik kom dus terug met behoorlijk wat aanvullingen op mijn body art! Vanaf Córdoba gaan we naar Salta, de bus duurt zoals gewoonlijk weer zo'n 24 uur maar is comfortabel genoeg.

Eenmaal aangekomen in Salta gaan we eerst maar eens opzoek naar ons hostel. Tijdens het uitzoeken was ik niet heel enthousiast maar het hostel ziet er toch erg leuk uit. Een mooie binnentuin en prettige, schone kamers. We ontmoeten wat medereizigers en ik proef voor de tweede meer maté (een soort thee dat in Chili en Argentinië gedronken wordt) dit keer koud, met suiker en sinaasappelsap! Zo vind ik het wel heel lekker en papa ook. We besluiten dus op zoek te gaan naar een maté beker en een rietje. Salta blijkt een leuke stad te zijn met een mooi plein en twee bijzondere kerken (Ik zeg maar bijzonder aangezien ik ze niet bepaald mooi vond, maar daar waren de meningen over verdeelt). Na 2 nachten in Salta te zijn geweest, laten we de meeste spullen in het hostel achter en gaan naar Purmamarca, een klein (heeeeeeel toeristisch) plaatsje ten noorden van Salta. Hier blijven we twee dagen. Helaas voel ik me niet lekker de eerste dag, dus gaan papa en mama zonder mij op pad. De tweede dag lopen we een mooie route tussen de 7 kleurige bergen. De verschillende tinten kun je goed zien als de zon erop schijnt. We slenteren nog wat over het marktje en gaan dan met de bus naar Tilcara. Dit is een groter en leuker plaatsje dan Purmamarca. We zitten in een soort hippie hostel waar het heel gezellig en erg relaxed is. Ik wil heel graag paardrijden en papa en mama besluiten mee te gaan. Ik vond de tocht erg leuk en het was ook tof om na zoveel jaren weer op een paard te zitten. Mama vond het "iets" minder helaas en heeft hierdoor minder van de tocht kunnen genieten. We gaan uit eten in een restaurant met live muziek, er speelt een bandje met lokale muziek. Ze weten het publiek goed te bespelen en het is dan ook een gezellige avond! Mama wordt zelfs nog ten dans gevraagd! Na drie dagen gaan we terug naar Salta, hier blijven we nog twee nachten en dan is het tijd voor Iguazu! De dag van vertrek word ik ziek wakker... Zere keel en koorts. In de bus naar Iguazu is het steenkoud, blijkbaar hebben ze een iets te enthousiaste airco... Steenkoud val ik eindelijk toch in slaap, om vervolgens nat van het zweet weer wakker te worden.. Joepie... Echt ziek dus. Eenmaal aangekomen in Puerto Iguazu gaan papa en mama opzoek naar een hostel. Gelukkig zit er één recht tegenover het busstation en kan ik direct met een ibuprofen mijn bed in. De volgende dag heb ik in ieder geval geen koorts meer maar mijn keel wordt alleen maar pijnlijker. Na een bezoekje van de dokter blijkt dat ik een bacteriële infectie heb. Ik krijg medicijnen en hiermee gaat het een stuk beter. De dag erna gaan we naar de watervallen. We hebben een boottocht gereserveerd, deze boot vaart tot onder de watervallen dus we worden zeiknat! Maar het was super tof!! Na de boottocht gaan we lunchen en droge kleren aantrekken. In de jungle bij de watervallen leven een soort van kleine beertjes. Hondsbrutaal maar grappig om te zien. Zolang je je eten maar goed vast houdt!! Meerdere keren zien we hoe mensen beroofd worden door de kleine beertjes en hier zien we ook dat ze niet zo schattig zijn als ze er uit zien! Desalniettemin is het hilarisch om te zien. Na de lunch lopen we naar "El gargante del Diabolo" oftewel de keel van de duivel. Halverwege de tocht merk ik dat ik toch nog niet helemaal 100% hersteld ben. Zodra we terug zijn in het hostel duik ik direct mijn bed weer in. De volgende dag blijven we in het hostel. Vooral omdat ik me niet goed genoeg voel om iets te doen. Helaas blijft dit de rest van de dagen zo. Papa en mama gaan nog wel een keer naar de watervallen. Na 4 dagen Iguazu is het tijd om terug te gaan naar Buenos Aires. Papa en mama vliegen de volgende dag terug naar Nederland. Nadat we nog wat door Buenos Aires hebben geslenterd gaan we nog één keer lekkere Argentijnse steak eten. God wat ga ik dat missen!!! We kaarten totdat papa en mama naar het vliegveld moeten. Na veel knuffelen zwaai ik ze uit. Na 6 super gezellige weken ben ik ineens weer alleen. Best wel even wennen! Maar ook wel lekker om weer mijn eigen plan te kunnen trekken. Dat plan is overigens weer gewijzigd haha. Ik heb besloten om niet naar Chili te gaan maar naar Colombia! Dus na nog drie nachtjes in Buenos Aires te zijn geweest ga ik met de bus weer richting Bolivia!

Hierover vertel ik de volgende keer!

Voor nu, hasta luego!

Reacties

Reacties

Bert en To

Wat leuk om te lezen .
We hebben via je vader en moeder al erg mooie foto,s gezien ,
Veel reisplezier nog .

Bert en To

Lieve Femke,
We wensen je een bijzonder mooie Kerst toe en een spetterende jaarwisseling !!,,

Groetjes Bert en To

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!