FemkeStegeman.reismee.nl

El Calafate en Bariloche

Hola amigos,

Na een bus van zo'n 26 uur komen we aan in El Calafate. Het hostel ziet er fantastisch uit! Een uitzicht over het grootste meer van Argentinië en in de verte zie je de bergen en gletsjers. We krijgen een kamer met de naam Rio de Janeiro. De temperatuur van de kamer was ook aangepast aan de naam denk ik. Het is er bloedheet!!

Nadat we een beetje gesetteld zijn besluiten we eerst maar eens te informeren naar de gletsjer tours. Daar komen we hier immers voor! We besluiten de tour te boeken voor donderdag en om dan morgen naar een nabijgelegen beschermd natuurgebied te gaan. De rest van de dag bekijken we het stadje en drinken en eten we bij Libro bar. Een leuk (duur) cafeetje in een soort houten centrumpje met souvenirwinkeltjes.

De volgende dag lopen we naar het meer aangezien het natuurgebied aan het meer ligt. Het is een mooi en klein gebiedje met heel veel vogels. Met mama haar camera maak ik heel veel foto's en lukt het me ook om ze er in de lucht op te krijgen! Die avond besluiten we om in het hostel de Argentijnse barbecue te bestellen. We kunnen zoveel salada, aardappels en gebakken pompoen pakken als we willen en het vlees wordt gebracht. Het is heerlijk! Alleen wel een beetje veel vlees hahaha!

Vandaag gaan we naar de gletsjer, perito Moreno is de op drie naar grootste gletsjer in dit gedeelte van de enorme ijsvlakte. Na een bustochtje komen we aan bij de boot die ons vlak bij de gletsjer brengt. We krijgen spikes onder en doen onze handschoenen aan. Na wat snelle instructies (voeten uit elkaar, hoe loop je omhoog en hoe weer naar beneden) gaan we op pad. Het eerste stuk gaat direct behoorlijk steil omhoog! Even spannend maar hierna krijg ik al snel de slag te pakken en loopt het net zo makkelijk als op een paar sneakers door de stad. De twee gidsen zijn erg behulpzaam en zorgen er voor dat iedereen veilig en wel naar boven of beneden komt. Na 1,5 uur komen we aan bij een soort kleine tafeltjes, hier krijgen whiskey on the rocks. Het ijs komt uiteraard van de gletsjer. We lopen terug naar de oever en eten hier nog even lunch voordat de boot ons weer naar de andere kant brengt. Hier kunnen we vanaf balkons nog naar de gletsjer kijken en hopen dat we zo'n brok in het water zien vallen (bij deze gletsjer gebeurt dat dagelijks,vooral in de zomer, maar alles groeit er in de winter weer aan). Helaas is het geluk niet aan onze zijde, al horen we vaak genoeg het geluid van afbrekende stukken ijs. Dit gebeurde helaas steeds aan de andere kant van de gletsjer… balen.. als we terug komen zijn we alledrie best moe. De tocht over het ijs heeft toch wat meer energie gekost dan we hadden gedacht. Maar de ervaring was fantastisch!!

Vandaag de laatste dag in El Calafate. We hebben een eenrommel dag. Ik werk aan de foto's voor mijn blog (ja ik weet het, ik loop hopeloos achter!) en pak m'n spullen in. Morgen en overmorgen zitten we in de bus, het is namelijk maarliefst 30 uur maar Bariloche… yay.

Maar ook deze 30 uur hebben we overleefd! De bus stopte veel zodat we er even 5 à 10 minuutjes uit konden. We nemen een taxi naar het hostel waar we zo rond kwart over 11 's avonds onze spullen in de kamer dumpen. Nog even wat drinken en dan slapen.

Vandaag maar eens uitzoeken wat we hier allemaal kunnen doen. Ik hoop dat ik nog kan skiën maar helaas is het seizoen net voorbij. We besluiten om de volgende dag een bus naar parque nacional Llao Llao te nemen en dan daar te gaan wandelen om de Arrayane bomen te bekijken. Dit zijn mooie oranje kleurige bomen. 'S avonds besluiten we dat het toch wel relaxter is om nog een nacht extra te blijven en dan de volgende dag met de stoeltjeslift naar een mooi uitkijkpunt te gaan. boven is het inderdaad prachtig! Na wat foto's te hebben gemaakt willen we wat drinken. Terwijl mama onze stoeltjes verdedigd met haar leven gaan papa en ik drinken bestellen en we bestellen ook appel strudel hmmmmmmmmmmm!!!!

De weg naar beneden met de lift is voor mij een stuk minder plezierig, ik zie nu namelijk heel goed hoe hoog ik zit… brrrr. Dit was onze laatste dag in Bariloche. Vanmorgen hebben we nog lekker koffie gedronken en heerlijk gebak gegeten in een chocolaterie. Nu zit ik in de bus richting Córdoba waar we morgen zo rond half 1 aan. Over Córdoba horen jullie dus later meer. Ik hoop dat ik snel weer wat foto's kan uploaden maar aangezien het allemaal foto voor foto moet gaat het niet zo snel.

Voor nu hasta luego

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!