FemkeStegeman.reismee.nl

Baños, the adventure city

Hola amigos!

Na nog wat dagen te hebben gerelaxed in Mindo ben ik op zaterdag vertrokken naar Baños. Mijn timing was niet helemaal goed aangezien het semana Santa was en dus bijna alle hostels waren volgeboekt. Gelukkig kon ik nog een bed bemachtigen in een dorm voor 2 nachten. Na een lange en vermoeiende reis kom ik om half 9 hongerig, moe en een tikkeltje chagrijnig aan in baños. Gelukkig hoef ik niet lang te zoeken naar mijn hostel. Nadat ik m'n tas heb gedumpt is t eerst tijd om te eten!!!! Na een goede maaltijd keer ik terug naar het hostel en besluit vroeg naar bed te gaan. De stapelbedden in mijn dorm zijn smal en gammel en de andere gasten hebben er blijkbaar geen idee van dat het niet echt fijn is om om 2 uur s nachts door de gangen te schreeuwen en harde muziek te draaien. Fijn.. De volgende dag besluit ik op zoek te gaan naar een ander hostel voor de volgende dag. Algauw kom ik uit bij hostel Santa Cruz. Een gezellig klein hostel met schone dorms en stevige houten stapelbedden. Ik besluit te reserveren tot en met vrijdag. Hierna boek ik bij één van de vele Tour offices een Tour naar casa del arbol. Vanaf hier zou je de vulkaan kunnen zien. Helaas bleek het veel te bewolkt om dat te doen. Om een uur of 9 besluit ik om nog even snel een sigaretje te doen op het balkon en daar raak ik aan de praat met iemand uit Polen. Na een tijdje zien we dat het ondertussen al half 2 is. Hoogste tijd om naar bed te gaan. De volgende dag verkas ik naar mijn nieuwe hostel. Ik ben moe en besluit om lekker in de tuin te gaan zitten. Stom genoeg vergeet ik me in te smeren wat resulteerde in 1 knalrode arm.. Fijn... Ik ontmoet twee Duitse meisjes die bij mij op de dorm slapen en we gaan samen ergens wat eten. Dit keer ga ik wel echt vroeg op bed!

Ik besluit dat ik absoluut wil gaan raften dus ik ga op weg naar de tour office die me wordt aangeraden bij het hostel. Hier krijg je als bezoeker van Santa Cruz namelijk korting. Ik boek mijn rafting Trip voor de volgende ochtend. Bij een ander bureautje boek ik een chiva bus tour naar de watervallen voor die middag. Terug in m'n hostel kleed ik me snel om en ga terug naar het bureautje voor de tour. We stappen in een gekleurde bus zonder ramen en met harde muziek. We stoppen bij een aantal watervallen om foto's te maken en voor de mensen die dat willen om te ziplinen. Dit is voor mij absoluut niet weggelegd aangezien ik al hoogtevrees heb op een keukentrapje.. Na een goed uur komen we aan bij de laatste waterval. We moeten een klein stukje lopen maar dat is het zeker waard! Wat een prachtig natuurgeweld. Op de terugweg kunnen we in een andere chiva bus om naar casa del arbol te gaan. Ik zie dat het niet zo bewolkt is dus besluit mijn geluk op de proef te stellen. Na dik 15 minuten te hebben gewacht trekken de wolken voor de vulkaan weg! Koud en hongerig kom ik rond half 7 weer aan in baños. De volgende ochtend ga ik ontbijten met een stel Ierse jongens in een café tegenover het hostel. American pancakes met stroop en fruit jummy!!!! Daarna is het tijd om te gaan raften! Eerst moeten we 40 minuten in een bus. Eenmaal aangekomen op de plaats van bestemming hijst iedereen zich in een wetsuit en krijgen we veiligheidsinstructies en de commando's voor tijdens de tocht. Hierna kunnen we gaan. Onze gids is een Super aardige enthousiaste gast en er gaan 5 kayaks mee om te filmen, fotograferen en om mensen te helpen als ze uit de boot vallen. Het was echt fantastisch! Ik heb vaker geraft maar dit was toch echt wel de beste keer tot nu toe! De hele tocht duurde een uur en ging door behoorlijke stroomversnellingen, golven en draaikolken. Op een gegeven moment sloeg de hele boot om en was het een paar minuten spartelen en luchthappen geblazen maar verder was het vooral ontzettend gaaf!

Vanavond ga ik wat drinken met een van de dames die ik heb ontmoet tijdens het raften en morgen ga ik denk ik maar is relaxen in een sla :)

Voor nu hasta luego

Reacties

Reacties

marianne

hoi fem,
wat vond je nou van de vulkaan? alleen schrijven dat de wolken voor de vulkaan wegtrokken is wel een beetje karig dikke kus

Lotte

Super leuk om te lezen wat je allemaal doet daar Fem!
Volgens mij vermaak je je daar wel.
En leuk om even geskyped te hebben!
Enjoy, xxx

Marian

Hey fem!!!
Echt super leuk om je belevenissen zo te lezen???? ????????????

Ina

Leuk om je verhalen te lezen Fem, Veel plezier hoor!!

Gonneke

Wat een mooie avonturen! X

Margriet

He Femke, het blijft leuk om je verhalen te lezen. Enjoy!!

10@

Mooi verhaal weer Fem.

Anneke

Mooi Femke!!
En.... met jouw " zwemervaring" was het vast een makkie om weer in de kayak te komen????????
Gr. Veel plezier

David

Wat een avonturen weer, te gek zeg! Njoy daar!

Emmy

Hoi Femke,

Wat beleef je veel. Ik zie het zo al voor mij hoe je moest peddelen in die kayak.

Lieve groet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!