FemkeStegeman.reismee.nl

De markt, Spaanse les en op stap.

Hola amigos,

Een update van de afgelopen anderhalve week.

Het leven bij mijn gastegezin is erg comfortabel maar tegelijkertijd ook een beetje verstikkend omdat je toch niet helemaal je eigen gang kunt gaan. Gelukkig zijn mijn ouders zo lief om me overal mee naar toe te nemen. Ik spendeer dan ook een groot deel van mijn tijd in de auto van mijn papa :) ik ben wel enigszins bang dat ik er een behoorlijke gehoorbeschadiging aan overhoud aangezien mijn papa de muziek op standje rockconcert heeft staan.

Zaterdag (5-3) zijn we naar de markt gelopen. Helaas begon het na een half uur echt keihard te regenen. We hebben minimaal 20 minuten geschuild in een of andere lederwaren winkel. Toen het min of meer droog was zijn we maar weer naar huis gegaan. Helaas niks kunnen kopen maar ik heb goede hoop voor volgende week. Zondag is echt zo'n dag dat iedereen lekker zijn of haar eigen ding doet. En eerlijk gezegd ben ik heel erg toe aan een beetje tijd alleen. Dus na de lunch heb ik een uurtje of 4 liggen lezen. Ja super avontuurlijk i know haha maar t was echt even fijn.

Maandag ochtend loop ik samen met mijn mama naar school en ze legt me uit hoe makkelijk de route is die ik moet lopen zodat ik vanaf vanmiddag alleen kan. Nou ben ik niet lopend terug gegaan aangezien het regende dat het goot en mijn lerares me een lift aanbood. Maar ik verzeker mijn ouders er van dat ik morgen echt wel alleen kan want ik heb de route onthouden. Dus vanaf dinsdag loop ik elke dag naar school en weer terug naar huis. Gelukkig kwamen er dinsdag nieuwe "studenten" naar de taal school. Maandag waren Mayra 1 en ik helemaal alleen wat wel een beetje saai was. De nieuwe studenten zijn een moeder met 3 kinderen uit Noorwegen. Ze doen hier 3 weken een project met mensen uit een dorpje vlakbij. Ze leren de mensen Engels en helpen bij bijvoorbeeld persoonlijke hygiëne en huiswerk. De rest van de week bestaat vooral uit Spaanse lessen en huiswerk maken. Ik heb het gevoel dat ik steeds vermoeider raak al slaap ik als een blok elke nacht. Mijn lerares zegt dat het komt door de hoogte in combinatie met het leren van een geheel nieuwe taal. Vrijdag gaan we iets leuks doen op school. We gaan met alle studenten naar de markt om fruit te kopen. Daarna hebben we een kleine proeverij van de verschillende Ecuadoriaanse vruchten en moeten we beschrijven hoe de vrucht er uit ziet en hoe die smaakt. Vervolgens maken we met "normaal" fruit een heerlijke fruitsalade.

Vrijdag avond ga ik samen met mijn ouders kijken bij een soort van marathon. Hierna hebben we wat te eten gehaald bij een van de vele kraampjes op plaza de ponchos. Mijn moeder staat er op dat ik een gerecht probeer dat bestaat uit nogal grote maïskorrels en kaas. Niet echt lekker maar goed toch maar opgegeten en daarna een heerlijke empanada gehad. Zaterdag wil ik toch weer een poging wagen om naar de markt te gaan. Ik verzeker mijn ouders er van dat ik het niet erg vind om alleen te gaan. Integendeel zelfs maar dat houd ik voor me haha. Dus om ongeveer 11 uur ga ik op pad. De markt is fantastisch! Zo veel kleuren en verschillende mooie en minder mooie dingen. Ik word er zeeeeeer hebberig van haha. Ik heb een mooie grijze trui gekocht van alpacawol een armband/ketting met zwarte kraaltjes en houten staafjes en een hele mooie pacha mama banger. (Pacha mama is moeder aarde). Op advies van zowel mijn lieve zus en zwager als van de lonely planet ga ik naar een restaurantje aan plaza de ponchos. Ze hebben hier een balkon zodat je een mooi uitzicht hebt op de markt. Ook hebben ze er volgens Maaike de beste nachos van de stad. Dit kan ik nog niet beamen aangezien ik thuis zou lunchen maar zodra ik het weet laat ik het weten! Na een tijdje komt er een ander meisje op het terras zitten. We raken aan de praat en besluiten s avonds samen de kroeg in te gaan. Met een papiertje met het adres van mijn huis, de sleutels van de voordeur geld en sigaretten op zak ga ik s avonds naar het hostel van Emily (zo heet ze). Papa zet me af. We hebben een super gezellige avond! Veel, heeeeel veel gedanst. Gewoon met z'n tweeën dansen blijkt algauw een lastige opgave. De locale jongens/mannen zwermen zo ongeveer om ons heen. Aan het einde van de avond hebben we 2 jongens gevonden die gewoon met ons willen dansen zonder dat ze tegelijkertijd proberen je over te halen met ze mee naar huis te gaan. Deze avond werd traditioneel afgesloten met een soort rondedans. Je maakt een cirkel met een aantal mensen en je loopt/danst en af en toe verander je van richting. Na deze super leuke avond stap ik in een taxi naar huis. De chauffeur zet me keurig voor de deur af. Poortdeur opengemaakt met de sleutel en ik hoor mn bed al roepen. Dus ik wil de gewone voordeur opendoen maar.. Dat gaat niet! Shit!!!! Sleutels! Alle sleutels geprobeerd. Niks past... O fuck en nu?? Nog maar een keer proberen om de deur open te krijgen. De klink draait wel maar de deur gaat niet open.. Afgesloten van binnenuit dus... Met mn hart zo ongeveer in mn keel aangebeld, geen reactie... Shit! Ok.. Nog maar een keer aanbellen. Ja! Ik hoor de stem van giovanny! Snel daarna hoor ik mayra naar beneden komen om me binnen te laten. Ze had per ongeluk uit gewoonte de grendel op de deur gedaan. Man wat was ik bang dat ik buiten zou moeten slapen.

Nog 3 dagen bij min gastegezin en dan sta ik er weer alleen voor! Spannend maar ook erg Finn!

Voor nu hasta luego

Reacties

Reacties

papa Herman

Wat een geweldig verhaal.
Het doet mij goed dat je het naar je zin hebt. Ik begrijp dat je af en toe snakt naar wat privacy. Maar dat komt vanzelf, na deze 2 weken gastouders.
Ik kan mij nog herinneren dat je ons ook een keer uit bed gebeld hebt midden in de nacht.
Succes, nog een paar dagen, met je Spaans en geniet daarna van je "vrijheid" !
hasta luego Niña

Anneke

Hoi Femke,
Ik heb al even " bijgelezen". Wat spannend allemaal, ik vind het geweldig dat je dit onderneemt. Ik wens je veel plezier en ga je " volgen".
Gr. Anneke

10@

Hoi Fem,

Leuk geschreven en het lijkt erop dat je het tot nu toe in elk geval erg naar je zin hebt. Begrijp ook dat je het er aan toe hebt om weer zelfstandig verder te gaan met je avontuur. Succes met de laatste Spaanse lessen en daarna met het weer verder trekken. Ben benieuwd naar je volgende verhaal.
Groetjes, Tina

Lucy

Hola Femke.
Ik geniet van je verhalen, ik ben dan zelf weer terug in Zuid-Amerika. De markten zijn een belevenis.

Geen last van hoogteziekte gehad?

Bert en To,

Lieve Femke,

Wat kun jij mooi schrijven. ,
We zien het gewoon voor ons. Erg leuk , je belevenissen en de mooie foto,s.
Dank en veel avontuur verder,
Groetjes Bert en To

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!