FemkeStegeman.reismee.nl

otavalo

Hola amigos!

Vanaf afgelopen woensdag zit ik in otavalo. Wat heerlijk rustig is het hier vergeleken met Quito! De busrit van Quito naar otavalo vond ik toch wel wat spannend omdat ik nog niet eerder alleen met de bus had gereisd hier en het busstation in Quito was laten we zeggen behoorlijk chaotisch! Eenmaal aangekomen in otavalo begon het uiteraard net te regenen... Dus door de regen opzoek naar mijn hostel. Dit bleek iets verder lopen dan ik dacht haha dus was vrij doorweekt toen ik aankwam. Ik heb één nacht in "the flying donkey" geslapen. Prima hostel alleen een beetje lawaaierig. De volgende dag begonnen mijn Spaanse lessen om 9 uur. Gelukkig zit de Spaanse school tegenover het hostel dus hoefde ik niet ver te lopen met mijn zware tassen.

Mijn Spaans lerares (Mayra 1) spreekt een heel klein beetje Engels, ze is super aardig en erg geduldig. Na mijn eerste les werd ik opgehaald door mijn "moeder" (Mayra 2) en zijn we naar haar huis gegaan. Mayra heeft 1dochter en 1 zijn, haar zoon woont nog in Madrid. Penelope is haar dochter en is denk ik iets jonger dan ik. Ze heeft een heel lief zoontje van 1. Matias is een beetje bang voor mij maar ik denk dat hij na een paar dagen wel aan me gewend is :) het gekke is wel dat matias donkerblond is en grijs blauwe ogen heeft. Volgens penelope's vader is het dan ook geen ecadoriaan.

Ik heb nu 2 lessen Spaans gehad en jeetje wat is dat zwaar! Het is niet dat ik het niet kan volgen maar het is zooooo veel informatie in 4 uur tijd! Toen ik thuis was na de eerste les begon pas door te dringen wat me allemaal was uitgelegd die dag. Toen ik 's avonds in bed lag herhaalde ik nog de Spaanse woorden in mn hoofd. Zoiets als dit: ventana, cortina, puerta, pared, lámpara luz. Dit wierp wel zijn vruchten af want in de tweede les wist ik veel meer woorden en snapte ik de grammatica van de vorige dag. Dit tot grote vreugde van Mayra 1. 'S middags zijn Mayra 2 (dat is dus mijn tijdelijke mama) nog even het centrum ingelopen. Helaas begon het weer eens te regenen dus zijn we eerst maar weer naar huis gegaan. Mayra ging 's avonds naar een nagelsalon en vroeg of ik dat ook wilde. Dus ik heb nu voor 2 dollar mijn nagels laten lakken :)

Mijn familie heeft nog geen wifi aangezien alles hier een beetje langer duurt en ze hier nog niet zo lang wonen. Ik zit dus nu bij mijn "oma" haha. De mensen hier zijn zo gastvrij en vriendelijk!

Aangezien ik dus geen wifi heb thuis heb ik geen idee wanneer ik weer iets kan posten. Ik zal proberen om de volgende keer ook wat foto's te plaatsen!

Voor nu hasta luego

Femke

Reacties

Reacties

Papa Herman

Wat een geweldig verhaal Femke. Ik weet het nu zeker. Je praat goed en je schrijft geweldig. Ga zo door, ik geniet ervan.
Leuk en fijn dat je zo goed opgevangen wordt. Heb je ook in het weekend Spaans of alleen van ma t/m vrij? Binnenkort schrijf ik je een langer verhaal. Hier gaat het weer wat beter. Liever tot schrijfs!????

Margriet

He Femke, ontzettend leuk om je zo te volgen en je verhalen / belevenissen te lezen. Je vader heeft gelijk, jd kunt goed schrijven! En aangezien ik een beeld denker ben zie ik alles voor me. Zeker je wandeling van de bus naar je hostel door de regen ???????????? laat gauw weer wat van je horen. Liefs en tot schrijfs

Melissa

Fijn dat je het zo naar je zin hebt femmie!
En dat het goed gaat.
Heel veel succes, en plezier!
En pas goed op jezelf!
Liefs

marianne

hola femke,
Wat fijn dat je het zo getroffen hebt met di padré y madré
Heb je toch nog een oma na al die jaren. leuk hoor je belevenissen te lezen. handig hè, die regenjas?
we horen weer van je dikke kus.

Maaike

He zussie,
Niet vergeten he, dat dakterras op het plein waar de markt is, de beste huisgemaakte nachos!! ????
Komt wel goed met dat Spaans, er gaan steeds meer kwartjes vallen. Vandaag nog een vrije dag, veel plezier!
Liefs ????

Maaike

Goh leuk die rare vraagtekens, geeft mijn bericht een ander karakter dan ik het wilde geven.. Dat zijn eigenlijk smiley's :-)

David (OBS J. Emmens)

Ha Femke,
Wat een geweldig verhaal. Het leest als een trein en klinkt als '3 op Reis'. Nooit in Zuid Amerika geweest maar in Spanje des te meer. Prachttaal. Veel plezier en energie toegewenst bij het leren. Heerlijk om zo te duiken in de cultuur van Ecuador.
Njoy daar tot de volgende BLOG.
Groeten,
David

10@

Hoi Fem,

Mooi te horen dat alles tot nu toe naar wens gaat en aan de foto's te zien is daar genoeg t bekijken. Hoop dat de cursus Spaans je leert om toch een leuk gesprekje te kunnen aanknopen met mensen die geen Engels kunnen spreken. Geniet van alles maar met name van de warmte want die is hier nog ver te zoeken.

Marianne Braam

Hoi Femke,
We horen van Lisanne veel positieve berichten. We vinden het knap zien als jij je redt. We willen je feliciteren en we hebben begrepen dat je kunt vieren met je ouders. Leuk! We wensen je een fijne tijd samen!
Groetjes, Geert, Marit en Marianne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!