FemkeStegeman.reismee.nl

Terug naar Peru

Hola amigos!!

Na de 6 weken met mijn ouders ben ik terug gegaan naar Bolivia, ik wilde Bolivia zo snel mogelijk door dus heb ik een bus naar de grens tussen Argentinië en bolivia genomen (30 uur!!!) en de volgende dag een bus direct naar La Paz. Het zal jullie niet verbazen dat ik weer voor Loki heb gekozen hahaha. Nadat de Manager me na twee nachten in 5 minuten overtuigde dat je toch echt niet weg kan gaan op een zaterdag ben ik uiteindelijk na 4 nachten op de bus gestapt richting Peru. Bestemming: Arequipa. Ik moet zeggen dat dit niet de beste busreis tot nu toe... de eerste bus was een heel klein busje en die bracht me totaan copacobana, om daar te komen moet je of om Lago titicaca heen rijden of oversteken. eromheen rijden kost veel tijd dus ga je met een klein motor bootje naar de overkant. De bus gaat op een platte boot naar de overkant. aangekomen in copacobana moet ik overstappen op een andere bus. Deze bus gaat richting Cuzco (wat niet in de buurt van Arequipa ligt) maar stopt in Puno. we steken zo rond half 10 's avonds te voet de grens over en dan is het nog zo'n 3 uur naar Puno. Aangezien ik in Bolivia een keer door mijn stop heen ben geslapen durf ik nu niet in slaap te vallen. Als ik dan eindelijk in de laatste bus zit is het bloedheet en slaap ik bar slecht.

Eindelijk in Arequipa!! op naar een bed.. ja... dat had ik gedacht. Als ik om half 6 aanbel bij het hostel wordt mij op vriendelijke wijze verteld dat ik tot 13:00 moet wachten totdat mijn bed klaar is... gelukkig hebben ze een tv kamer met een soort dunne matrasjes. het is niet heel comfortabel maar het is beter dan niks. Nadat ik nog een paar uurtjes in een echt bed heb geslapen besluit ik om wat te gaan eten in het centrum. Ik ben eigenlijk uit op een sandwich maar terwijl ik door de menukaart bladerde viel mijn oog op iets anders: Cuy!!! Cuy is cavia, een traditioneel gerecht uit de Andes. Ik wilde het al een tijdje proberen dus ik besluit om dit te bestellen. Het smaakt naar kip maar dan malser en het is vrij lastig eten aangezien er zo ongeveer meer botjes zijn dan vlees. 's avonds ontmoet ik een groepje Amerikanen en we besluiten te gaan eten in een kroeg waar ze een blues avond hebben. Na twee super leuke bluesbands gaan we terug naar het hostel. De volgende dag boek ik mijn tour naar de Colca canyon. het is een 2 daagse tour waarbij je meer ziet dan alleen de canyon. We bezoeken wat dorpjes, waar je uiteraard souvenirs kan kopen, zien een hoop vulkanen en gaan naar een thermaalbad. de tweede dag vertrekken we om 6 uur 's ochtends naar de Canyon. Ondanks dat het vroeg is, hangt er een uitgelaten sfeer in de bus. We gaan immers condors spotten!! De grootste vogel te wereld. De gids verteld ons dat we ongeveer 2 uur hebben bij het uitkijkpunt, top!! Eenmaal aangekomen zoeken we een goed plekje op en we wachten. En we wachten en we wachten... na ruim twee uur hebben we geen condor gezien.. Hevig teleurgesteld lopen we terug naar de bus. Onze gids vraagt of we condors hebben gezien, wanneer we zeggen dat we niks gezien hebben vertelt ze ons dat het niet het goede seizoen is.. lekker dan..dat hadden ze best even wat eerder mogen zeggen. De canyon opzich is erg mooi en de rest van de tour was ook leuk, maar de teleurstelling heeft het wel een beetje bedorven. Gelukkig heb ik in Cuenca een condor van heel dichtbij gezien. Na de tour blijf ik nog 2 nachten in Arequipa. Ik besluit een bezoekje te brengen aan het enorme klooster van arequipa. Ik was nog nooit in een klooster geweest en verwachtte saaie grijze muren. Niets was minder waar. Het klooster is in rode en blauwe tinten geschilderd en heeft meerdere kleine binnenplaatsjes met bomen en planten. Je kan een aantal kamers bezoeken die nog in de oude staat zijn en er is zelfs een restaurantje. Een super mooi klooster dus!! Eenmaal terug in het hostel moet ik nog zo'n 9 uur wachten totdat mijn bus naar Nazca gaat. Aangezien ik al uitgecheckt heb kan ik alleen maar een beetje rondhangen. Als het eindelijk tijd is om te gaan ben ik moe van het rondhangen. Aangekomen op het busstation zie ik op mijn ticket dat mijn bus een half uur later gaat dan ik dacht. Ik moet nog 45 minuten wachten... fijn... gelukkig hebben de busmaatschappijen in Arequipa een lounge. Eenmaal in de bus kijk ik nog een film, eet mijn avondeten en val in slaap.

Over Nazca en de rest vertel ik later, ik ga nu eerst ontbijten!!

Hasta luego

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!